sobota, 9 lipca 2016

Maść i balsam na łuszczycę



Koleżanka poprosiła mnie o pomoc w sprawie łuszczycy.
Poszperałam tu i tam, poczytałam to i owo, przejrzałam zasoby własne i sporządziłam taką oto maść.
Skład
Gotowe: maść arnikowa, maść nagietkowa, linomag, balsam Szostakowskiego.
Do tego dodałam: żywicę świerkową, maceraty z lepiężnika i glistnika, świeży olej rydzowy.
Wszystko utarłam w moździerzu.
Na koniec dodałam olejki: bergamotowy, cedrowy i z drzewa herbacianego.


Ukręciłam też balsam do ciała o następującym składzie:
Faza olejowa: maceraty olejowe z gwiazdnicy, glistnika, uczepu, żywokostu, lepiężnika, trędownika i wiązówki. Do tego masło shea i wosk pszczeli.
Faza wodna: napar z trędownika i wiązówki, glicerydy ze śledziennicy i dąbrówki oraz nalewka propolisowa. Na koniec dodałam vit e oraz olejki: geraniowy, bergamotowy i herbaciany.


Mam nadzieję, że choć trochę ulży.
Wiadomo, że łuszczyca to nie jest tylko choroba skóry- problem jest dużo szerszy i samo smarowanie zmian skórnych niewiele da. Zaleczy ale wysyp powróci. Potrzebna jest odpowiednia dieta, picie odpowiednich ziół, unikanie stresu i ....smarowanie zmian skórnych:)

Dużo ważnych informacji znajdziecie klikając następujące linki:
 http://rozanski.ch/psoriasis_fitoterapia.html
http://rozanski.ch/forum/index.php?topic=219.0






10 komentarzy:

  1. wow, te masci wygladaja bardzo profesjonalnie, czy mozna je kupic?

    OdpowiedzUsuń
  2. podbijam pytanie, czy można je kupić?

    OdpowiedzUsuń
  3. informacje dotyczące ceny i dostawy na priv na fb

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny skład,ale zastanawiam się czy użyłaś coś oprócz wosku pszczelego do zemulgowania całości?

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny skład,ale zastanawiam się czy użyłaś coś oprócz wosku pszczelego do zemulgowania całości?

    OdpowiedzUsuń
  6. nie używam innych emulgatorów, tylko wosku pszczelego- z zaprzyjaźnionej pasieki

    OdpowiedzUsuń
  7. W moim przypadku najlepszym sposobem na zniwelowanie widocznych skutków łuszczycy okazała się ta maść https://dermacea.pl kiedyś próbowałam już wszystkiego, dopiero ta maść pomogła a dowiedziałam się o niej od znajomej.

    OdpowiedzUsuń